وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

آبشار گورگور خیاوچای

آبشار گورگور خیاوچای

اردبیل بهشتی برای عاشقان ایرانگردی میباشد

مشگین‌ شهر یکی‌از شهرهای استان اردبیل در ایران میباشد که جاذبه‌های توریسم طبیعی و تاریخی بخش اعظمی دارد. این شهر در قبلی خیاو اسم داشته میباشد. کلمه خیاو در گویش‌، محل پرآب و پردرخت و محل گذر از در میان آب و درخت را تداعی می‌نماید. مشگین شهر به جهت شرایط جغرافیایی خویش در طول ۱۴۰۰ متری از سطح دریا جای‌دارد و دارنده چهار اقلیم مدیترانه‌ای گرم و کم آب، مدیترانه‌ای معتدل، استپی سرد و کوهستانی سرد میباشد. طول ماه‌های کم آب و نصفه‌‌کم آب و یخبندان آن پنج عدد هشت ماه میباشد. از جاذبه‌های طبیعی توریسم این شهر می‌اقتدار به انواع چشمه‌ها و آبشار گورگور خیاوچای اشاره نمود.

استان اردبیل یکی از بخش ها گردشگری در ایران میباشد. یکی از خصوصیت‌های این استان آب و هوای مطبوع و خنک این منطقه در فصل‌های فصل بهار و تابستان میباشد. مجتمع‌های آبگرم مشگین شهر و سرعین در ۲۲ کیلومتری غرب شهر اردبیل یک کدام از مشهورترین بخش ها گردشگری استان اردبیل میباشد که در فصل‌های گرم، به‌خصوص تابستان میزبان قریه‌ها هزار نفر گردشگر از اقصی‌ نقاط ایران و کشورهای فرنگی میباشد.

آبشار گورگور خیاوچای در جنوب روستای موییل، در یک سری کیلومتری جنوب شهرستان مشگین شهر در استان اردبیل جای دارد. این آبشار نزدیک به ۱۲ متر طول و ۲۰۰ مترمربع محوطه گردشگاهى داراست و در دامنه شمالى کوه سبلان واقع شده‌است. سبلان سومین قله بلند ایران میباشد که به‌خاطر آبگرم‌های طبیعی کوه پایه، طبیعت تابستانی قشنگ و پیست اسکی آلوارس گزینه اعتنا گردشگران میباشد. کوه سبلان در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشگین‌ شهر واقع میباشد. روستای موییل نیز به داشتن آب گرم‌های جوشان در دامنه سبلان معروف میباشد.

آبشار گورگور خياوچای مشکين شهر در استان اردبیل قراردارد. آبشار گورگور خیاوچای در جنوب روستاي موييل، در بيست کيلومتري جنوب شهرستان مشکين شهر نزدیک به ۱۲ متر طول و ۲۰۰ مترمربع محوطه گردشگاهى دارد و در دامنه شمالى کوه سبلان واقع شده‌است. دسترسى به آبشار گورگور خیاوچای تا دامنه‌هاى کوه با ماشين و بقيه با پاى پياده قابلیت‌پذير میباشد. در زير اين آبشار حوضچه اي دايره اي صورت و زيبا ايجاد گردیده و ماهي قزل آلاي قرمز رنگ در آب آن گزارش شده‌است.

قله سبلان بعداز دماوند با طول ۴۸۱۱ متر، مشهور ترين کوه آتشفشان خاموش ايران و سومين نقطه مرتفع کشور مي باشد. آبشار گورگور خیاوچای به علت منظره جالب طبیعی و وجود ماهی قزل آلای قرمز رنگ در رودخانه و حوضچه و برخورداری از موهبت آبگرم معدنی ملك سوئی و دیده اندازی از كوهستان سبلان (ارتفاعات دلی آلی، آیتار، هرم و كسری) جالب و جذاب میباشد.

در پایین این آبشار حوضچه‌ای دایره‌ای صورت و زیبا ساخت گردیده و ماهی قزل‌آلای قرمز‌رنگ در آب آن گزارش شده‌است. آبشار گورگور به علت منظره جذاب طبیعی و وجود ماهی قزل‌آلای قرمز رنگ در رودخانه و حوضچه و برخورداری از موهبت آبگرم معدنی ملک سویی و دیده‌اندازی از کوهستان سبلان، ارتفاعات دلی آلی، آیتار، هرم و کسری جالب و جذاب میباشد. هرم و کسری دو قلع معروف سبلان میباشند. دسترسى بدین آبشار تا دامنه‌هاى کوه با ماشین و سایر با پاى پیاده قابلیت و امکان‌پذیر میباشد. طول این حوزه‌ از سطح دریا ۲۲۲۳ متر میباشد. مسافت این آبشار تا پل معلق مشگین شهر ۱۴۴ کیلومتر میباشد.

اجاره خانه مبله در تهران