وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

آرامگاه نادرشاه

آرامگاه نادر شاه افشار

باغ موزه نادری یا این که به عبارتی آرامگاه نادر سلطان افشار , بنایی است که به یادبود نادر شاه افشار در ضلع شمال غربی چهار رویه شهدا شهر مشهد قراردارد . آرامگاه نادرشاه بعد از حرم مطهر امام رضا ( ع ) , جزو مهمترین اماکن توریسم و تاریخی باطن مشهد میباشد . این بنا بین باغی به مساحت ۱۴۴۰۰ مترمربع ساخته شده و ساختمان این آرامگاه هم به طریق چادر و چادر عشایری احداث شده است .

علاوه بر این , بقعه نادرشاه افشار دارنده سکویی دوازده پلکان ای و محل گور هم سکویی در کنار قبر است که مجسمه نادرشاه افشار را در حالی که بر اسبی سوار است به همراه سه تن دیگر نمایش می‌دهد . طراحی این مجسمه بسیار زیبا , توسط مجسمه سازی ایرانی به نام استاد ابوالحسن صدیقی صورت گرفته و پایه ریزی آن در کارخانه بروتی در کشور ایتالیا انجام شده شده‌است .

ین سازه در سال ۱۳۳۸ خورشیدی توسط مهندس هوشنگ سیحون پباده سازی و از درآمد نتیجه ها از عوارضی که از زائرین شهر مشهد گرفته شد , ساخته و بعد از آن در سال ۱۳۴۲ افتتاح شوید . باغ نادری , مشتمل بر دو سالن , اتاق آرامگاه , حیاط ها , موزه , مبنا مجسمه و هم محل کار امضای بازدیدکنندگان است . دو سالن این بنا در مجاورت یکدیگر بوده که یکی از این تالارها موزه اسلحه مرتبط با دوره های متفاوت تاریخ ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادر شاه افشار است .

سالن موزه دوم از سال ۱۳۷۳ به تیم بیشتر شوید . این تالار شامل انواع سکه , ظروف و دیگر اشیای اهدایی از زمان صفویه تا معاصر می باشد . تابلوی طراحی و نصب شده که اختصاص به معرفی نادرشاه , آرامگاه نادری , قصر خورشید , کلنل محمد تقی خان پسیان و ابوالحسن صدیقی داراست , در این سالن به معرض نمایش گذاشته شده است .

مساحت کلی آرامگاه و باغ نادر , حدود ۱۴ هزار متر مربع میباشد و باغ از چهار طرف خویش به چهار خیابان متصل و دیواری با سنگ گرانیت و با تلفیق نرده های آهنی به نقش تبرزین به دور مقبره کشیده شده‌است . بنای اصلی آرامگاه , دارای مساحت ۱۲ هزار متر مربعی است که سه ایوان شرقی , جنوبی و غربی متصل به یکدیگر , سه راهرو و پلکان داراست .

سالن آرامگاه به شکل مربع , از دو دیوار قرمز رنگ سنگی بسته و دو قسمت ستون بندی باز تشکیل شده شده است که سنگ مزار نادر در گوشه این مربع در پناه دو دیوار جا داراست و به طرف خارج نگاه می‌کند . این زاویه و پناه و باز بودن تالار , تداعی کننده حالت صحنه جنگ و دفاع و حمله می باشد . همینطور رنگ قرمز دو دیوار به معنی جنگ بوده و برجستگی های با اندازه های متفاوت سنگی که از دو دیوار بیرون آمده اند نبردهای مختلف نادر را نشان میدهد.

اجاره خانه مبله در تهران