وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

باغ فتح (کرمان)

باغ فتح آباد کرمان

استان کرمان در کشورمان ایران جزو یکی تاریخی ترین شهرها به شمار میرود که در جنوب شرقی ایران واقع شده است . این استان حدود ۷ هزار جاذبه ی تاریخی با ارزش را در خویش جای داده است و از این دربین ۷۰۰ مورد آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است . البته جاذبه ای که درین مقاله می خواهیم به آن اشاره کنیم , باغ عمارت بیگلربیگی ( فتح آباد ) است که عمر آن به دوره ی قاجار بر می گردد و در فاصله ی ۲۵ کیلومتری شهر کرمان واقع در روستای اختیارآباد واقع شده است

هرمورد از شهرهای ایران برای خودشان می توانند به عنوان یکی قطب های گردشگری در جذب گردشگر نقش نقش گسترده ای داشته است . استان کرمان نیز به دلیل جاذبه های تاریخی که داراست جزء ۵ شهر دیدنی ایران به شمار می‌رود و باغ فتح آباد یکی از جاذبه های گردشگری ارزشمند این استان است . به طور کلی باغ سازی در ایران پیشینه ای طولانی داشته و باغ های با ارزش متعددی در ایران وجود دارا‌هستند که قیمت دیدن را دارا‌هستند . دیدنی است بدانید عمر باغ فتح آباد به عصر ی قاجار برمی گردد و در فهرست آثار ملی ایران در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ به ثبت رسیده است .

 

باغ فتح آباد یکی‌از املاک وقفی استان کرمان به اکانت میاید و به همین علت رئیس آن پایین لحاظ سازمان کل موقوفات و امور خیریه استان کرمان قراردارد ; ولی شغل های بازسازی این اثر ذیل لحاظ سازمان میراث فرهنگی انجام شده شده‌است . البته این روزها این مجموعه زیر نظر خانم سروناز نخعی مسئول سابق رستوران و هتل باغ شازده اداره می شود .

الگوی ساخت این باغ از باغ شاهزاده ی کرمان بوده و با توجه به نورپردازی های زیبایی که در آن صورت گرفته جلوه ی بی نظیری را در شب دارا هست . پس توجه داشته باشید که برای بازدید از باغ فتح آباد نیز شب ها و نیز ایام زمان بسیار مناسبی است . این باغ یکی از بزرگترین و متنوع ترین باغ های گشت گیاهان دارویی در ایران به شمار می رود .

بخش های مختلف باغ فتح آباد

وسعت باغ فتح آباد به ۱۳ هکتار و زیربنای ساختمان آن به ۱۵۰۰ متر می رسد . این بنا دارای سبکی اروپایی و ایرانی است و زمین های کشاورزی و گلشن های گوناگونی در نزدیکی آن قرار گرفته است . به گونه ای که زمانی وارد عمارت فتح آباد شدید در گویی در بهشت وارد شدید . یک حوضی بزرگ در ابتدای ورود شما به این باغ در مقابلتان وجود دارد که حدودا ۶۰ متر بوده و انعکاس بنای ساختمان بر روی آب حوض می افتد و می توانید عکس های فوق العاده ای را تهیه کنید .

اجاره خانه مبله در تهران