وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

باغ موزه قصر تهران

باغ موزه قصر تهران | تاریخچه دسترسی باغ موزه قصر تهران

باغ موزه قصر

شاید شنیدن اسم «باغ موزه قصر» برای نسل‌های پیشین یادآور خاطرات تلخ و نامطلوب باشد , البته اینک , این مکان یک کدام از جاهای جذاب تهران است ; بدین ترتیب , در‌صورتی‌که دوست دارید تا برای ساعاتی به قبلی هجرت فرمایید و برگی از مورخ معاصر کشور ایران را ورق بزنید , پیشنهاد می کنیم مشاهده از این جاذبه تاریخی پایتخت را از دست ندهید .
باغ‌موزه قصر که سابقاً زندان قصر نامیده میشد , او‌لین زندان متمرکز تهران بود . این زندان نیز فعلا تعطیل شده و به عنوان گلشن موزه قصر که در اتوبان شهید صیاد شیرازی , خیابان پلیس جای دارد تحت عنوان یکی مرکز ها فرهنگی , تاریخی و هنری سرزمین گزینه تماشا عموم است .

اجاره روزانه خانه در تهران : ۰۹۱۲۴۸۰۰۱۹۰ ادیب

تاریخچه باغ موزه قصر

در حین سر گروهی سوئدی‌ها بر شهربانی ( نظمیه ) تهران , زندان نظمیه در محل سازمان شهربانی ( جزو وزارت کارها خارجه فعلی ) در عرصه توپخانه واقع بود . این زندان مرکب از دو یا این که سه اتاقک کوچک مشهور به حبس نمره یک و تعدادی اتاق و یک زیرزمین برای زندانیان همگانی بود .

اجاره روزانه خانه : ۰۹۱۲۴۸۰۰۱۹۰ ادیب

با تولید حکومت رضا فرمان روا , محل قبل تکافوی تعداد زیاد زندانیان را نمیکرد ; لذا سرتیپ درگاهی , مدیریت نظمیه تقاضای یک محل بزرگ برای ساخت زندان تهران را نمود . محلی که برای اینکار در حیث دریافت شد قصر قاجار ( حدفاصل سه روش زندان , پل سیدخندان , خیابان شریعتی و خیابان پلیس فعلی ) بود که دارای ساختمان‌های کهن و پهناور و متروکه بود . این موسسه که در سال ۱۱۶۸ شمسی درست شده بود , محل قابل قبولی برای ساخت زندان تشخیص داده شد ; و میان ارتش , مخابرات و زندان تقسیم شوید .
زندان قصر در مورخ ۱۱ آذرماه ۱۳۰۸ به دست رضا شاه بهره‌برداری شوید . فاز نخستین زندان که در آن دوران بهره برداری شد ۱۹۲ اتاق بود با ظرفیت ۸۰۰ زندانی . ابعاد و تا دوره ساخت زندان اوین در ده سال چهل , این زندان تنها زندان پایتخت بود

اجاره خانه مبله در تهران