وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

تنگه واشی تهران

تنگه واشی” کجاست ؟

تنگه واشی در ۱۷ کیلومتری شهر فیروز کوه قرار دارد. در حرکت از سمت تهران به دماوند ۱۷ کیلومتر بعد از فیروزکوه ، خروجی به سمت چپ هست که به سوی تنگه واشی حرکت می کند.جاده تنگه واشی در جاده فیروزکوه و ۲ کیلومتر قبل از آن قرار دارد.برای رفتن به جاده فیروزکوه باید از اتوبان شهید بابایی به سمت رودهن و دماوند و جاده فیروزکوه بروید. در حقیقت اگر از تهران به سمت فیروزکوه در حال حرکت هستید این جاده قبل از شهرستان فیروزکوه و در سمت چپ شما قرار می گیرد.تنگه واشی

اجاره خانه مبله در تهران تلفن تماس : ۰۹۱۱۲۴۸۰۰۱۹۰ خانم ادیب

علت نام گذاری تنگه واشی

تنگه واشی (سوباشی یا ساواشی) یکی از مناطق زیبا و طبیعی تهران است که بعضی خانواده های تهرانی حتی اگر گردشگر حرفه ای هم نباشند، این منطقه را می شناسند و هر از گاهی با خانواده خود به این منطقه سفر می کنند.
«ساواشی» در زبان آذری به معنی محل برخورد، رودررو شدن، نزاع و درگیری است. وجه تسمیه ساواشی را می توان در باریک بودن مسیر عبور از تنگه دانست، مکانی که در آن جا مردم هنگام عبور با یکدیگر رودررو شده و ممکن است به یکدیگر برخورد کنند و شاید یکی از جذاب ترین بخش های سفر به تنگه واشی، حرکت در این تنگه باشد که بین یک دره سنگی قرار دارد.
اجاره خانه مبله در تهران تلفن تماس : ۰۹۱۲۴۸۰۰۱۹۰ خانم ادیب

جاذبه گردشگری تهران تنگه واشی

تنگه واشی در فصل تابستان میزبان بسیار ی از گردشگران است که با تهیه تدارک لازمه برای یک پیاده روی نزدیک به ۳ کیلومتری در دل کوه و درون رود به آبشار زیبای ۱۵ متری برسند.
در نزدیکی این آبشار هم رستوران و تفرجگاه کوچکی قرار دارد.همه ساله تور های یک روزه بسیاری به سمت تنگه واشی حرکت می کنند و به دلیل طبیعت خاص آن از طرفداران زیادی بر خوردار است.
تنگه واشی به طول حدود ۳۰۰ متر و با دیواره های صخره ای بلند به ارتفاع حدود ۱۰۰ متر محل عبور رودخانه ای است که از کوه های ساواشی سرچشمه می گیرد و از میان دشت می گذرد. در فصل تابستان که آب به کمترین میزان خود می رسد، عمق آن به حدی است که در برخی نقاط تا زیر زانوی شما را خیس نماید. یکی از مهمترین جذابیت های این تنگه، همین عبور کل مسیر از میان آب است.
معمولاً بعضی از گردشگران در این معبر با کرایه چهارپایان، مسیر جاده را تا رسیدن به انتهای تنگه اول و یا تا خود آبشار واشی حرکت می کنند؛ چرا که این تنگه با پوشش صخره هایی بزرگ و بلند دره های صعب العبوری را به وجود آورده است.
اجاره خانه مبله در تهران