وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

تهران قدیم در کاروانسرای خانات تهران

تهران قدیم در کاروانسرای خانات تهران - آدرس کاروانسرای خانات تهران

تهران قدیم در کاروانسرای خانات تهران

از میان شلوغی بازار و خیابان های پرهیاهوی گوشه ها-کناره ها مولوی وارد کوچه ای مس شویم تهران قدیم در کاروانسرای خانات تهران که کاروانسرای خانات در آن واقع شده است.

دری زیبا و عظیم که اطرافش را با کاشیکاریی منقش به سخن امیرالمومنین(ع) در ارتباط با آیین ها خرید و فروش است، را می بینیم. با نگریستن این فضا، همه آن سروصداها را فراموش کرده و به سمت کاروانسرا می شتابیم. از درب ورودی کاروانسرا وارد حیاطی کبیر با حجره ها و میدان باراندازی در میانی روبه رو می شویم.

حس جالبی است انگار از همه تنگناهای حیات گذر کرده و دیگر وقت استراحت است.

اجاره آپارتمان مبله در تهران : ۰۹۱۲۴۸۰۰۱۹۰ ادیب

کاروانسرای خانات تهران

 

کاروانسرای خانات با قدمتی بیش از یک قرن، از اولین کاروانسراهای تو شهری تهران بود که بدون هیچ نوع تخریب و ویرانی با مرمت و بازسازی مالکان شخصی کماکان به زندگی خود ادامه می ده. این کاروانسرا با مساحت ۱۰هزار مترمربع با الهام از معماری باغ های ایرانی شکل گرفته که ۵۲ حجره رو در محوطه خویش جای داده، بدین گونه که در هر ضلع کاروانسرا، ۱۳ حجره هستی داره که امروزه در کرایه عمده فروشان خشکباره. صحن کاروانسرا دو بالکن داره که یکتا از آنها در شرق به ورودی بزرگی مسیر داره و دیگری در غرب محوطه به ورودی دوم کاروانسرا می رسه.

در دو سوی ورودی اصلی هم حجره های بزرگواری پیمان دارن که به بازار و میدان پیشین امین السلطان که امروزه چیزی متعلق به باقی نمونده پایان می شن. درباره وجه تسمیه کاروانسرا به نام خانات شاید بشه گفت وجه تسمیه آن به انگیزه وجود حجره های بسیار کاروانسرا باشه زیرا که خان به معنای حجره است و خانات هم به معنی حجره هاست

اجاره سوئیت تهران : ۰۹۱۲۴۸۰۰۱۹۰ ادیب

آدرس – تهران خیابان صاحب جمع، (شمال میدان شوش، جنوب)

اجاره خانه مبله در تهران