وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

خانه اعیانی جزیره کیش

خانه اعیانی جزیره کیش

خانه‌ی اعیانی در جزیره‌ی زیبای کیش امروزه یکی مکان‌هایی است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند در حالی که روح سیال و سبک فضای این منزل و معماری شگفت انگیز آن بشر را به وجد می آورد .

این خانه‌ی زیبا و بزرگ که ولی امروزه با بی‌ دقتی مسئولین به مرمت و نوسازی معماری آن توجهی نمی شود و در معرض نابودی است , در شهر باستانی حریره قرار گرفته است که درواقع خانه‌ی اعیانی جزیره کیش زیر تیم شهر باستانی حریره به حساب می‌آید . اگر به جزیره‌ی کیش سفر کنید و از این شهر باستانی شگفت انگیز مشاهده فرمائید , حتما با بنایی اسرار آمیز و شگفت انگیز مواجه می شوید که معماری مختص و عجیبش شما را کنجکاو می‌سازد که راجع‌به این سازه و چگونی ساختش بیشتر بدانید .

خانه‌ی اعیانی جزیره کیش در دوره‌ی تاریخی ایلخانیان ایجاد شده است . ولی شواهد تاریخی در معماری سبک‌های متفاوت تاریخی این را نشان میدهد چرا که وسعت زیاد بنای این خانه و استفاده از کاشی‌ کاری‌های ستاره ای مصرف شده در تزیین نمای این سازه , از جمله مدارک استناد ساخت این منزل به دوره‌ی ایلخانیان میباشد . همچنین استفاده از کاشی کاری‌های ستاره‌ای در نمای بیرونی و سردر این منزل , از آن جور سبک معماری است که اشخاص ثروتمند از آن به کار گیری می‌کردند .

از این گونه کاشی ها در تزیین بناهایی زیرا تخت سلیمان و سلطانیه استفاده می‌شده است و با دقت به‌این اینکه که این کاشی‌ها وارد شده بوده اند , و در ایران تولید نمی‌شده اند نشان می دهد که‌این منزل صحیح در طول ایلخانیان و به دستور شخصی ثروتمند بنا شده است . این خانه‌ی زیبا و اسرار آمیز به صورت یک خانه‌ی دوچندان پهناور که اتاق‌ها و بخش‌های متعدد و وسیعی را دارا است ایجاد شده است و از آن دست بنا‌هایی است که چندین خانواده در آن در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کرده اند .

این گونه معماری یگانه و خوشگل که اما امروزه دیگر آدرس از بنا کردن آن در ایران نیست , در گذشته‌های به دور در شهرهایی همچون شیراز , اصفهان , یزد و کاشان بنا و مورد استفاده قرار می‌گرفت .

در این خانه قسمت‌های متفاوتی همچون سقف‌های زیبا و تعجب آور , چندین کانال حفر شده برای رویا رویی با دشمنان در زمان جنگ , تعدادی چاه برای برداشت آب , اتاق‌های مختلف , آشپزخانه , محل اسکان منحصر به فرد زنان و همچنین حمام‌های متعددی یافت می شود که حتما بازدید از آنان برای شما جذاب خواهد بود . این خانه‌ی زیبا در شهر حریره و در شمال نوار ساحلی جزیره‌ی کیش و صحیح در ساحل ساخته شده است

اجاره خانه مبله در تهران