وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

خانه تاریخی احسان کاشان

خانه تاریخی احسان کاشان

خانه تاریخی احسان متعلق به دوره‌ قاجار میباشد و عمر آن به صد سال میرسد. این سازه در کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ و تمدن، کوچه احسان قراردارد. این اثر ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ با شماره‌ ثبت ۱۲۳۲۵ ثبت ملی گردیده است و از جاهای جالب کاشان به حساب می آید. اکنون با تغییر کاربری، این منزل به اقامتگاه سنتی گردشگران ایرانی و فرنگی تبدیل گردیده است.

خانه احسان متعلق به زمان قاجار است و در شهر کاشان، استان اصفهان قراردارد. این سازه که بیشتراز صد سال عمر دارد وابسته به اواخر عصر قاجاری میباشد. منزل تاریخی احسان اول منزل‌ تاریخی کاشان میباشد که با تغییر کاربری به مجتمع فرهنگی اقامتی (اقامتگاه سنتی) تبدیل شده است.

این خانه از مثال منزل‌های قدیمی کاشان است که دو حیاط مجزای اندرونی و بیرونی دارد. از فضاهای اصلی معماری خانه احسان می‌قدرت از سه سرداب، شاه‌نشین، مهتابی، پنج دری، هفت دری، هشتی ورودی، تراس تابستانی و دو بادگیر آن نام برد. از خصوصیت‌های این خانه یک کدام از وجود اتاق هفت دری و دیگری بادگیر مرتفع آن میباشد.

موقعیت مکانی خانه تاریخی احسان کاشان

این اثر تاریخی در بافت تاریخی کاشان، رو‌به‌روی مسجد آقا تبارک و مجاورت بازار میباشد. خانه تاریخی احسان در محله درب باغ (از قدیمی‌ترین محله‌های شهر) واقع شده است و خوشبختانه در گذر ایام بافت تاریخی خویش را مراقبت کرده است.

منزل احسان اول خانه‌ تاریخی کاشان میباشد که با تغییر کاربری به گروه فرهنگی اقامتی (اقامتگاه ساکن) تبدیل گردیده و در فهرست آثار ملی ایران با شماره ۱۲۳۲۵ ثبت شده است. صاحب منزل، حاج میرزا آقا احسان از تاجران درستکار کاشان بوده میباشد. آب‌انبار و حمامی نیز در محله (درب باغ) ساخته شده و به نام او خوانده می‌گردد. این منزل در اسفند ماه ۱۳۸۰ بوسیله مهندس محمد مروج حسینی خریداری شده و برای کاربری فرهنگی به کانون تاءمل برنا – سپهری (N.G.O) اهدا شده است. مرمت، احیا و تغییر تحول کاربری منزل تاریخی احسان، مثال‌ای از شرکت کردن‌های فرهنگی این سازمان عموم‌نهاد و غیردولتی به شمار میاید.

گروه‌ فرهنگی – اقامتی احسان با داشتن اقامتگاه سنتی و امروزی، موزه و آلبوم، سالن فیلم و تئاتر و اجتماعات، کتابخانه، اینترنت وایرلس، کارگاه سفال و صنایع دستی، دوچرخه‌سواری در بافت تاریخی، ارائه غذاهای بومی و گیاهی، برگزاری تورهای گردشگری، امتیازهای فراوانی برای رونق گردشگری فرهنگی پدید آورده است .


اقامت

مجموعه اقامتی خانه احسان آمادگی پذیرش پنجاه نفر را داراست. تنی چند از اتاق‌ها مجهز به تخت و یکسری به‌صورت بومی چیده‌مان گردیده‌اند تا مهمانان بتوانند زمانی را با خاطره‌ زیستی ایرانیان به سر ببرند.

 

 

اجاره خانه مبله در تهران