وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

روستای ماخونیک خراسان جنوبی

روستای ماخونیک خراسان جنوبی

روستاهای شگفت انگیز و دیدنی بسیاری در ایران برای دیدن وجود دارد. یکی از این روستاها را می توان در خراسان جنوبی و شهرستان سربیشه مشاهده کرد. مکانی مرموز و عجیب ، با افراد عجیب و غریب بیشتری که دارای اعتقادات و سنت های خاص و منحصر به فرد هستند. این دهکده ماخونیک نام دارد و به سرزمین لی لی پوتاس و شهر کوتوله ها معروف است.

برای دیدن روستای ماخونیک باید مسیری طولانی را طی کنید و تا مرز افغانستان بروید. اگر مشتاق دیدن چوب ماهون مرموز هستید.

معرفی روستای ماخونیک

با این حال ، وقتی نام ماخونیک را می شنوید ، اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند روستایی است که مردمش پایین هستند و به دهکده کوتوله ها معروف هستند. اما اگر با فرهنگ و اعتقادات خاص و عجیب مردم ماخونیک آشنا شوید ، تعجب بیشتری خواهید کرد.

ماخونیک یک روستای شگفت انگیز ، دور افتاده و پنهان در میان کوه ها است و یکی از دیدنی های بیرجند است. مردمی که نه تنها در ایران بلکه در جهان به آداب و رسوم و فرهنگ مردم سخت کوش و دوستدار شهرت دارد. شهر ماخونیک در منطقه ماخونیک ، نزدیک به مرز افغانستان واقع شده است.

این فاصله از چوب ماهون به یک عامل انزوا و تأثیر کمتر از محیط خارجی تبدیل شده است. مسافران و گردشگرانی که در قرن نوزدهم از این شهر بازدید کردند ، از انزوای مردم آن متعجب شدند. حتی ۴۰ سال پیش ، ماخونیک ارتباط بسیار محدودی با جامعه خارج داشت و دهکده در دهه های اخیر از راحتی برخوردار بوده است.

از دیدنی های این شهر می توان به سنگ سیاه یا لیتوگرافی ، ساختمان برج و قلعه ، برج انجیر ، خانه های سرگردان و مرده های کمیاب اشاره کرد. یک برج سنگی در طبقات فوقانی شهر ساخته شده است. برای محاصره شهر. از این برج به عنوان برج مراقبت استفاده می شد تا در صورت حمله احتمالی دشمن به همه اهالی روستا اطلاع دهد.

علت نام‌گذاری روستای ماخونیک

احتمالاً تنها منبع تاریخی که می توان در نام و آدرس دهکده ماخونیک یافت ، سفرنامه خراسان و سرهنگ سیستان چارلز ادوارد دبیت است که در دوره کاجار و دوره ناصره به ایران آمده و منطقه ماخونیک را در میان خود توصیف کرده است. ؛ اما روایات زیادی در مورد نامگذاری این دهکده وجود دارد.

گفته می شود که در گذشته ، برخی از مقامات دولتی به این روستا آمده بودند و ماخونیکا از آنها به گرمی استقبال نکرده و با آنها برخورد سردی داشته و آنها نام این روستا را انتخاب کرده اند. برخی معتقدند دلیل این نامگذاری وجود خندق در کوه نزدیک روستا است که Khonik نامیده می شد و با گذشت زمان به ماخونیک تغییر نام یافت.

در برخی اسناد قبلی ، نام این روستا مادخانیک است که از “دیوانه” و “خانیک” ساخته شده است. در پهلوی و فارسی باستان ، مد ها ماه شدند ، که یکی از معانی شهر و کشور است و به طور کلی به معنی شهر ماخونیک است.

اهالی مردم روستای ماخونیک

ماخونیک ها افغان هایی هستند که چندین قرن پیش به ایران مهاجرت کرده اند و با لهجه محلی فارسی صحبت می کنند. این افراد اهل سنت و پیروان ابوحنیفه نعمان بن ثابت از چهار امام سنی هستند و علاقه زیادی به آموزش مسائل دینی دارند. در این روستا یک مituteسسه علوم قرآنی وجود دارد و در میان روستاهای منطقه مرکزیت دارد. روستاییان اطراف که همه ماخونیک هستند ترجیح می دهند فرزندان خود را به جای مدارس دولتی به مدارس علمیه بفرستند

 

اجاره خانه مبله در تهران