وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

عمارت کازرونی در بوشهر

عمارت کازرونی در بوشهر

سراسر ایران سرشار از جاذبه های تاریخی و ارگانیک است , که گردشگران متعددی را درسمت خود جذب می نماید . بندر بوشهر نیز از این قافله عقب نمایده است . این بندر با داشتن بافت کهن مشتمل بر چهار محله می شود , معماری شهر بوشهر فراوان منحصر و همینطور دارنده عمارت های دیدنی و جذابی است .

بافت قدیمی شهر بوشهر هر گردشگری را مجاب به سفر به این شهر تاریخی و زیبا می نماید . اگر قصد سفر به شهر بوشهر را دارید ما عمارت کارزونی را به شما توصیه مینماییم . این عمارت مربوطه به دوران قاجار می شود , و مالک آن سید محمدرضا کازرونی یکی از تاجران سرشناس بوشهر بوده است . اما پس او وارثان این ملک را به اداره به جا مانده فرهنگی کادو کردند . این عمارت در محله ی کهن بهبان جای دارد . قابل ذکر است که‌این سازه در سال ۱۳۸۰ به عنوان یکی آثار ملی ایران به ثبت رسیده و همچنین عمارت کازرونی جزء اولین بناهایی بوده که از شهر به ثبت جهانی رسید .

 

 

یکی از ویژگی های این سازه طول دوچندان آن میباشد . معماری این بنای تاریخی , همانند ساختمان های دو بندر کراچی و بمبئی به‌صورت چندطبقه و با طول دوچندان تاسیس شده است . همینطور دارنده سیستم طبیعی خنک‌کننده‌ی هوا نیز است . در طول های دیر باز در بوشهر که ساختن , ساختمان های چند طبقه یک امر عادی بشمار می رفته است و مردمان این شهر در پی گریز از گرمای حوصله فرسای بوشهر به طبقات بالایی ساختمان می رفتند . بدین‌ صورت که وجود درها و پنجره‌های زیادی در عمارت ها موجب ورود باد و کاهش دمای آن می‌شد . در بوشهر ساخت خانه ها در فواصل بسیار کم از یکدیگر رایج بوده است , و گاها با فاصله کمتر از یک متر هر خانه در کنار یکدیگر قرار ساخته شده است .

زمان مطلوب برای سفر به این شهر
با دقت به شرایط جوی این حوزه‌ فصل بهار و فصل تابستان بهترین زمان برای هجرت به‌این شهر می‌باشد . همچنین بازه زمانی که نیاز است تا این عمارت تاریخی را مشاهده کنید یک الی دو ساعت هست . ولی ممکن است این سازه شمارا بیشتر جذب کند و مدت زمان بیشتری را بخواهید در آنجا بمانید .

جهت دستیابی به عمارت کازرونی
برای دستیابی به این عمارت دیدنی شما می توانید به محله قدیمی بهبهان در بوشهر بروید و در انتهای خیابان کمرگ شاهد بنای تاریخی کازرونی باشید .

جهت اقامت در زمان سفر به عمارت کازرونی
هتل های زیادی در شهر بوشهر برای اقامت وجود دارند , از جمله هتل هایی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم که در زمان سفر به شهر بوشهر در آنجا اقامت داشته باشید هتل دلوار , سیراف و هتل سوئیت آسمان بوشهر است .

ساحل ریشهر
جنوب شهر بوشهر ساحلی به نام ریشهر قرار داده شده‌است که به معنای “ ریوارد اردشیر ” می باشد . این ساحل به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی شهر بوشهر به حساب می‌آید.

اجاره خانه مبله در تهران