وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

مدرسه دارالفنون تهران

مدرسه دارالفنون تهران

دارالفنون اسم مدرسه ‌ای است که درخیابان ناصر خسرو تهران واقع است . دارالفنون به نوآوری امیرکبیر در طول ناصرالدین‌شاه برای یادگرفتن علم ها و فوت و فن نو در تهران تأسیس شد دارالفنون را می‌توان اولین دانشکده کشور ایران دانست . در نوشته‌های اهل ایران تا دیرزمانی تمامی دانشگاه‌های فرنگی را دارالفنون می‌خواندند .

امیرکبیر بعداز مهاجرت به روسیه , متوجه نیاز فوری مرزو بوم به راءس یادگرفتن خوب گردید . لذا از بدن ورود خویش , برای ساخت این راس تلاش کرد البته هیچ‌گاه شاهد بهره‌برداری آن نشد . نخستین نوع از اساتید به سرپرستی دکتر معالج یاکوب ادوارد پولاک , دو روز بعداز دست‌گیری و تبعید امیرکبیر به تهران رسیدند.

و با استقبال گرمی مواجه نشدند . دارالفنون طی روز یک‌شنبه ششم دی ماه ۱۲۳۰ , سیزده روز پیش از قتل امیرکبیر و با حضور ناصرالدین پاد شاه , آقاخان نوری صدراعظم تازه و گروهی از محققان و معلمین اهل ایران و اروپایی با ۳۰ نفر شاگرد به طور رسمی گشایش یافت .

اجاره سوئیت در تهران : ۰۹۱۲۴۸۰۰۱۹۰ ادیب

تاریخچه مدرسه دارالفنون تهران

از نامه‌های میراث از امیرکبیر و مندرجات خبرنامه اتفاق ها اتفاقیه و سندها دیگر برمی آید ابتدا اسم خاصی برای این واحد آموزشی در دست تولید , در لحاظ نگرفته بودند و از این سازه با عنوان ها مدرسه , مدرسه تازه , مدرسه منزل پادشاهی , آموختن منزل , استاد منزل و مدرسه نظامیه یاد شده است .

در آخری نامه‌ای که امیرکبیر به سفیر کشور ایران در روسیه برای پیگیری جذب استادان اروپایی می‌نویسد , از این سازه تحت عنوان مدرسه نظامیه به خاطر  مانده است .

در منابع پیش و بعداز تاسیس دارالفنون , به ویژه در خاطرات دانش‌آموختگان اروپا به واژه و کلمه دارالفنون برمی خوریم . دارالفنون مجهز به آزمایشگاه فیزیک و شیمی و داروسازی , چاپخانه , کتابخانه , سفره منزل یا این که غذاخوری بود .
در یکی‌از اتاق های آن دواسکلت برای فراگیری دانشجو یان طبابت حفظ میشد

اجاره سوئیت روزانه تهران : ۰۹۱۲۴۸۰۰۱۹۰ ادیب

در نصفه اولیه سال۱۳۰۴ قمری نیرالملوک وزیر علم ها با همیاری امین السلطان وزیر مالیه با خرید و تخریب خانه‌های ساکنان ضلع جنوبی مکتب,لار بزرگ نمایش را ساخت تا ناصرالدین شاه، که در سفر فرنگ با تئاتر آشنا شده بود

مسیرهای دسترسی تاریخی دارالفنون

این مدرسه در شهر تهران و در میدان توپخانه پیشین یا میدان پیشوا خمینی (ره) قرار دارد و بهترین گذرگاه دسترسی به آنجا و بازدید از این بنای تاریخی خط یک مترو تهران است. همچنین با تاکسی از هر نقطه شهر می توان به آنجا رفت و نیز در میدان امام خمینی (ره) پایانه ای هستی دارد که خطوط اتوبوس زیادی برای نقاط گوناگون شهر در عقیده گرفته شده و مسافران و علاقمندان به بازدید از این مدرسه می توانند از این اتوبوس ها برای جابه جایی کاربرد کنند.

 

اجاره خانه مبله در تهران