وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

منزل دکتر مصدق در تهران

منزل دکتر مصدق در تهران - تهرانگردی ارزان مبله

منزل دکتر مصدق در تهران

در بخش تهرانگردی سایت ارزان مبله امروز می خواهیم با متراژ و دسترسی  منزل دکتر مصدق در خیابان فلسطین همراه شما باشیم

منزل دکتر مصدق در تهران نیز در وضعيت قابل قبولی نيست . در حالی که اداره ميراث فرهنگی ساختمان وابسته به قوم متين دفتری را که از منسوبان دکتر مصدق می باشند , خريداری نموده است ; منزل دکتر مصدق در خيابان فلسطين خیر فقط هنوز در فهرست آثار قابل حفاظت ميراث فرهنگی تصویب نشده , اجاره روزانه سوئیت ارزان در تهران بلکه به نقل از خبرگزاری اين اداره در سال ۱۳۶۶ بخش اکثر گلشن و عمارت مهم که محل تشکيل گرد‌همایی های هيئت دولت مصدق بود , فروخته و به سوئیت تبديل شده‌است .

 

 

متراژ و دسترسی دکتر مصدق در تهران

منزل ۲۵۰۰ متری دکتر مصدق پيش از انقلاب به هنرستان موسيقی تبديل شده بود و بعد از سال ۵۷ نیز تیم موسيقی ارشاد در آنجا ساکن شد .

آنچه که از اين ملک باقیمانده حياط و عمارتی ۵۰۰ متری است که درحال حاضر خوابگاه دانشجويان دانشکده هنراست .

آدرس:تهران، خیابان فلسطین، پایین تر از چهارراه جمهوری

به نقل از ميراث اين بخش از سازه در اختيار احمد مصدق فرزند دکتر مصدق بوده است که وی دو دانگ آن را به دانش کده هنر بخشيده و در رابطه مالکيت چهار دانگ ديگر بين بنياد مستعضفان و جانبازان و دانش گاه هنر اختلاف است .

منزل دکتر مصدق در تهران که هنوز اثرها گلوله های شليک شده در ۲۸ مرداد ۳۲ بر در و ديوارش ما‌نده , در زمان وزارت وی محل تشکيل جلسات هيئت دولت بوده و در و ديوار آن شاهد رخدادهای تاريخی مهمی بوده است .

آن منزل معمولی و آن درختان تناور در باغ دکتر مصدق شاهدان لحظات تنهايی بزرگمرد تاريخ ايران بوده اند و درحال حاضر حافظ مقبره اويند .

نائب رئیس نگهداری و احيای ميراث کرج , پيشنهاد کرده بعداز نوسازی و نوسازی منزل مصدق در احمدآباد , با انتقال سندها و يادگارهای دکتر مصدق آن مکان را به موزه تبديل کرد .

مراقبت و حفظ اين بناها خیر صرفا خدمتی به تاريخ و مردمان است , بلکه عملی سترگ برای مراقبت آخرين يادگارهای مردی است که جز سر‌افرازی ايران هيچ نمی خواست

اجاره خانه روزانه

 

اجاره خانه مبله در تهران