وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

منطقه خوش آب و هوا سهیلیه کرج

سهیلیه کجاست ؟

سهیلیه منطقه ای میباشد در استان البرز ( غرب استان البرز ) با اب و هوای ییلاقی و بسیار دلچسب ، حیطه سهیلیه دارنده باغ ها و ویلا های بخش اعظمی میباشد این ناحیه به ازادراه کرج قزوین از سمت شمال و ناحیه اشتهارد از جنوب و از شرق و غرب به چهار باغ و سعید اباد محدود می‌گردد. این ناحیه ای تیم ای از تعدادی روستا می‌باشد که همگی این ده ها دارای امکانات گاز و تلفن و … می باشند. مرکز منطقه سهیلیه روستای اغچه حصار می‌باشد.

منطقه ییلاقی و راز سبز سهیلیه با وسعت ۳۰ کیلومتر مربع در غرب استان البرز( کرج ) واقع گردیده ، این منظقه دارنده باغها , باغچه ها و شهرک های ویلایی با آب وهوایی بسیار دلچسب میباشد، منطقه سهیلیه از سمت شمال به آزاد راه کرج-قزوین وازسمت جنوب به اشتهارد و ازسمت شرق به چهارباغ و ازسمت غرب به نصیب مرکزی سعیدآباد محدود میگردد.این منطقه متشکل از تعداد زیادی روستا میباشد که تمامی این روستاها دارنده امکانات آب،برق،گازشهری وتلفن می‌باشند.

بخش عمده ای از میوه و سبزیجات شهرهای حریم از جمله تهران،کرج از باغ ها و زمینهای کشاورزی این حوزه‌ تامین میشود.

 

به جهت مساعد بودن آب و هوا و خاک و همچنین میزان مناسب آب در منطقه سهیلیه تعداد زیادی مراکز کشت و پرورش گلهای زینتی،نهال و قارچهای خوراکی وجود داراست.منظقه سهیلیه به دلیل واقع شدن در یک دره وسیع در بین کوههای اطراف تهران ذیل ترین ارتفاع را داراست که همین موجب گردیده که با کمترین حفاری همه چاههای دهات و چاههای مجاز کشاورزی به آب کافی برسندو خاک یکدست و عاری از سنگ این منطقه هر گونه کشت و کار و عملیات عمرانی را به آسانترین شکل امکانپذبر می نماید.

همینطور وجود رودخانه کردان که از کردان سرازیر گردیده و از این ناحیه هم عبور می نماید موجب گردیده که زمینهای این ناحیه حاصلخیزتر و مالامال آبتر از دیگر زمینهای منظقه دشت قزوین میباشند،در سالهای اخیر که چالش خشکی یقه گیر کلیه کشاورزان و باغداران گشته منظقه سهیلیه به جهت واقع شدن در گودترین قسمت منطقه بسیار کمتر از دیگر بخش ها ییلاقی حریم تهران با خلل کم آبی مواجه بوده میباشد.

کل این موقعیت موجب گردیده که اکثری از اهالی تهران و کرج برای زندگی و یا تعطیلات به این حوزه‌ بیایند در سود ساخت منزل های ویلایی ذر این منطقه بسیار رو به رشد میباشد.

اجاره خانه مبله در تهران