وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

موزه موسیقی ایران در منطقه تجریش

موزه موسیقی ایران در منطقه تجریش - تهرانگردی ارزان مبله

معرفی موزه موسیقی ایران

در بخش تهرانگردی امروز سایت ارزان مبله می خواهیم موزه موسیقی تهران را به صورت کامل و سطح دسترسی و تاریخچه موزه موسیقی را بازگو کنیم.

موزه موسیقی ایران یکی از موزه‌های تک تهران است مدیریت این موزه را علی مرادخانی بر دوش دارد. موزه موسیقی در میدان تجریش، خیابان مقصود بیک، خیابان موزه واقع شده‌است.

این موزه با مساحت تقریبی ۳۶۵۰ متر و زیر بنای بیش از ۱۴۰۰ متر در سه طبقه با قصد حفظ میراث موسیقی ملی، شناسایی یادگارها و تولیدات پیشینیان و بزرگداشت اساتید و پیشکسوتان حوزه موسیقی، در ۲۲ آبان ۱۳۸۸ افتتاح گردید

موزه موسیقی یک کدام از موزه‌های تخصصی تهران است که در آن گنجینه سازهایی جای دارد که احتمالا تا به درحال حاضر آنان را ندیده باشید . در‌این موزه سازهای موسیقی اهل ایران متعددی به نمایش گذارده شده‌است . نوع بندی مضاعف خوبی در موزه برای هر دسته از سازها صورت گرفته شده‌است . برای نظیر سازهای زهی بخش مرتبط با خویش را دارا هستند و سازهای کوبه‌ای در سالن مستقل به نمایش در آمده‌اند .

بنای فعلی موزه در سال ۱۳۵۱ ساختمانی مسکونی بوده است که بعداز طرح تاسیس موزه‌ی موسیقی , به جهت مطلوب بودن محل و فضای کافی آن , از سال ۱۳۸۲ مورد نوسازی قرار گرفت موضوعی که ممکن است برای علاقه‌مندان به معماری و نوسازی میهن دیدنی باشد این است که‌این موزه یک کدام از مرمت‌های عالی و دوست داشتنی خانه‌ای کهن در تهران است که با طرح احیا ( گشوده احیا کردن ) آن به موزه , اثری به یادماندنی در حفاظت از خانه‌های دیرین تهران و نمایش هنر ایرانی انجام یافته شده‌است .

دسترسی و مسیرها موزه موسیقی ایران

برای رسیدن به‌این موزه در آغاز می بایست به میدان تجریش بروید . برای رسیدن به میدان تجریش می توانید از مترو تهران استفاده فرمائید . کافی‌ است در آخری پایانه خط یک مترو , یعنی پایانه تجریش از مترو پیاده گردید . همینطور میتوانید از تاکسی‌هایی که از تمام نقاط شهر مثل ایستگاه شهید نظری در میدان آزادی , به میدان تجریش رفت و آمد میکنند استفاده فرمائید . در صورتی قصد مسافرت با اتوبوس به میدان تجریش را دارید میتوانید از خط BRT راه آهن – تجریش استفاده نمایید  آگاه شده و از آنها استفاده فرمایید . بعداز رسیدن به میدان تجریش می بایست به خیابان دربندی ( مقصودبیگ ) بروید و با پنج دقیقه پیاده‌روی به کوچه موزه رسیده و به موزه موسیقی ایران برسید

موزه موسیقی در میدان تجریش، خيابان شهيد دربندی، سه گذرگاه تختی، کوچه نمازی، پلاک ۹ قرار دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

اجاره خانه مبله در تهران