وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

چشمه آبگرم (استان سمنان)

چشمه آبگرم سمنان

چشمه آبگرم در ۲۱کیلومتری از اولِ جاده تهران – مشهد در شمال غرب شهر سمنان و هم در ۱۸ کیلومتری غرب شهرستان مهدیشهر از میدان اصلی این شهرستان جای‌دارد . مدل پدیده ژئوتوریسمی : اصلی ترین جاذبه آبگرم طبعاً آبهای معدنی آن می باشند .

رسوبگذاری لایه­های رنگی با جنس­های مختلف , دگرشیبی و فرسایش از سایر جاذبه های ژئونوریسمی است . مختصات جغرافیایی : ارتفاع جغرافیایی ˈ۲۵ °۳۵ شمالی , پهنا جغرافیایی ˈ۱۵ °۵۳ شرقی , طول ۱۳۹۶+ متر . چشمه آبگرم در ۲۱کیلومتری از اولِ جاده تهران – مشهد در شمالغرب شهر سمنان و هم در ۱۸ کیلومتری غرب شهرستان مهدیشهر از میدان اصلی این شهرستان جای دارد . زمین ­شناسی : ارتفاعات شمالی حوزه‌ , مرکب از سنگ آهک , کنگلومرا , ماسه­ سنگ و توف سبز رنگ مربوط به زمان سنوزوئیک ( پالئوژن , ائوسن ) است .

ارتفاعات شرقی , از دسته تشکیلات فجن و از نگاه سنگ ­شناسی مشتمل بر ماسه­سنگ آهکی و کنگلومرا است . فرآیند پیروز چین­ خوردگیها , گسل­ها , و امتداد لایه­ ها در جهت شمال­ شرقی – جنوب­ غربی است . قدیمی­ترین سازند حیطه , سازند الیکا وابسته به دوران تریاس است . و بدنبال آن سازندهای شمشک , لار , فجن , قرمز بالایی و هم نهشته ­های عهدحاضر قرار گرفته ­اند .

فعالیت آتشفشانی در حوزه‌ محدود بوده و چشمه­ های آبگرم , زیر تأثیر گسلهای حیطه و نفوذ آب در عمق به وجود آمده اند که بر اثر حرارت زمین از شکافها و مجاری جان دار بالا آمده و آبهای معدنی به سطح زمین می‌رسد . چشمه‌های بزرگ این حوزه‌ را , مرادآب , گرآب و قلنج نام گذاشته اند . لحاظ شیمیایی , آب این منطقه گوگردی است که اثرات درمانی قابل توجهی داراست .

آبگرم سمنان به دلیل وجود سه چشمه مجزا که هرکدام خاصیت دارویی یگانه خود را دارا‌هستند , در مدل خویش در سرزمین بی سابقه هستند . بسیاری از چشمه های آبگرم کشور که در سطح ملی و در میان المللی شناخته شده اند فاقد خاصیت درمانی می باشند و این حیطه بکر , یکی‌از نادر چشمه های آبگرم مرزو بوم است که خواص درمانی داراست .

از جمله اثرات درمانی آن تاثیر روی مخاط پوستی و بافت های بیمار است و این آب ها در اثر خاصیت جذب و حل کننده ای که دارند در تغذیه بافت ها تغییرات عمیقی به وجود می آورند و خواص معالجه بیماری های ناشی از تورم و التهاب مفاصل , غده ها , کبد , رحم و حتی سرطان دارند .

این آب ها که خاصیت گوگردی دارند از خط مش جلدی با استحمام , زیر جلدی با تزریق و حتی با نوشیدن اما با تجویز دکتر معالج کاربرد درمانی دارا هستند . یکی مهم‌ترین مسایل برای رفاه گردشگران حوزه‌ آبگرم سمنان , بهداشتی کردن حمام هاست و شخصی که تنها برای خواص درمانی به‌این حوزه‌ مراجعه می نماید در حالتی‌که با آلودگی این مکان ها مواجه شود خیر صرفا امراض او بهبود نیافته بلکه مبتلا اکثری از امراض جلدی دیگر هم , می شود . تاسیسات اقامتی قابل قبولی در اطراف چشمه ها نیست و شش باب اتاقی که در گذشته در‌این محل وجود داشته به گفته بعضی از مسافران تخریب شده‌است و غیرقابل استعمال است .

اجاره خانه مبله در تهران