وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

کوچه لولاگر؛ قدیمی ترین کوچه پایتخت

کوچه لولاگر؛ قدیمی ترین کوچه پایتخت

خیابان حافظ خیابان شلوغی است و در کمتر روزی روی آرامش را به خویش می‌بیند . از یک طرف به خیابان انقلاب رویکرد داراست و از یک طرف میرسد به خیابان پر رفت وآمد جمهوری و موبایل فروشی‌هایش . اما در بین اینهمه شلوغی کوچه‌ای قرار گرفته که از آن همه هیاهو به دور است و حیات جداگانه‌ای را از سر می‌گذراند . کوچه‌ای که گذر زمان شکل و شمایلش را تغییر نداده و به آن لولاگر یا کوچه قرینه پایتخت می‌گویند .

کوچه لولاگر کجاست؟

کوچه لولاگر در خیابان نوفل لوشاتو کوچه تعجب آور و غریبی است . اولیه و آخرش در داراست و تمامی ساختمان‌ها در آن مشابه به نیز و قرینه می‌باشند , به همین منظور نیز به آن متفاوت‌ترین کوچه پایتخت می گویند . می روید خیابان حفظ کننده که تنی چند از سابق ترین هتل های تهران نیز نزدیکش است , وارد خیابان نوفل لوشاتو که سفارت فرانسه و ایتالیا نیز آنجاست , می شوید , ۵۰ متر میروید و به کوچه لولاگر می‌رسید , جایی که هنوز ساختمان‌های آجری با بهارخواب‌های دل انگیزش به قوت قدیمی درآن باقیست . جایی که پای ساختمان‌های مرتفع هنوز به آن بازنشده و چه بسا ساکنانش نیز , به عبارتی ساکنان قدیمی‌اند , مگر ساکنان ارمنی‌ و جوانترها که حال بعضی‌هایشان رفته‌اند بیرون و مگر برخی از خانه‌ها‌ که خالی است و قرار است به بیمارستان مروستی طولانی تر شود .

کوچه لولاگر که قسمتی از اثر ها ثبت شده به جا مانده فرهنگی است , عمری طولانی و قصه‌ای خواندنی داراست . سال ۱۳۱۷ محمد باقر لولاگر که هم اکنون عمرش را به شما داده , در تهران و شهرهای دیگر سرگرم ساخت و ساز است و دستی در کار نیک داراست . وی تصمیم می گیرد با برادرش , اکبر لولاگر که در برلین فرش‌فروش است , شراکتی رویکرد بیاندازد , بدین ترتیب قسمتی از اموالش را صرف ساخت مسجد و مریض‌خانه میکند – بناهایی که هنوز به قوت خودش باقی است – و با بخش دیگر زمین کوچه لولاگر را می‌خرد و به کمک سرمایه برادرش , درگیر ساخت خانه‌هایی در کوچه لولاگر می‌گردد .

محمد باقر لولاگر از آنجا که نماینده برادرش است , به ترسیم امانت‌داری , شبیه هرچیز که برای خود ساخته , یکی نیز به به عبارتی شکل و به کمک استاد حسن بنا در طرف دیگر کوچه برای برادر به دور از وطنش می‌سازد و اینطوری میگردد که کوچه قرینه پایتخت صورت میگیرد . ساختمان‌هایی با بهارخواب و درختانی متقارن یکی بعد از دیگری ساخته و کوچه محلی می‌شود برای زندگی اختصاصی لولاگرها , خانواده‌ای که هنوز و با گذشت ۷۸ سال بیشترشان هنوز بومی خانه‌های سمت چپ کوچه‌اند , البته مثل خانه ها , خیر به همان سرزندگی سابق .

کافه ری را ; کافه‌ای مدرن

جاذبه دیگر کوچه لولاگر کافه ری راست . کافه‌ای که فضای دلنشین و پرنوری دارد و پنجره‌هایی بزرگ روبه حیاتی باصفا . ساختمان کافه ری‌‌را که هنگامی یکی از خانه‌های قدیمی کوچه بوده , به وسیله یکی از نوه‌های نو از فرنگ برگشته لولاگرها تجدید بنا شده , خانه‌ای که هنگامی برای اهل یک محل کوچه در حکم بچه کوچک و کر و کثیفی بوده که هر روز در کوچه بدو بدو می‌کرده و حالا نوپا سربه راهی شده . خانه علاوه بر کافه رستوران , گالری نیز می‌باشد و در یکی‌از طبقاتش سفیر فرانسه زندگی می‌کند . اگرچه قرار است

اجاره خانه مبله در تهران