وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

تاریخچه باغ دولت آباد یزد

آشنایی کامل باغ دولت آباد یزد

در میان شهر یزد که با آغوش گرم خورشید عجین شده‌است , فضایی دل انگیز وجود دارد و هست که برای لحظاتی تورا از شهر و دغدغه هایش دور می نماید . در بلوار دولت آباد این شهر , ورودی معمولی ای با تابلوی باغ دولت آباد , رهگذران را به جهت خود می‌خواند . که با بخش ایرانگردی سایت ارزان مبله با ما باشید .

به هنگام ورود می بایست از یک هشتی زیبا بگذری که با نمایش معماری ایرانی روحت را ناز و نوازش میدهد و با غرفه های صنعت های دستی سفالین از تو استقبال می نماید . گام به درونش که می‌گذاری بادگیر بلندی را در انتهای گذرگاه باغ می بینی که تا میانه آبی آسمان پیش رفته و قد کشیده است .

باغ دولت آباد یکی قدیمی ترین باغ های ایرانی و دارای شهرت ای جهانی است و بیش تر از ۲۶۰ سال عمر داراست . در هر گوشه از وسعت ۶ . ۴ هکتاری این باغ نشانه ای از بهشت به دیده میخورد که بازدیدکنندگان را به دنیای دیگری می‌برد . درختان میوه نظیر انگور و سرو و کاج در تمامی جا به دیده می خورند و در بهار بوی گل های محمدی و سرخ به مشام میرسد .

از در میان درختان و از کنار جوی آب به ساختمان معروف باغ می رسیم که بلندترین بادگیر خشتی دنیا را بر فراز خویش داراست و حس غرور و افتخار به هنر بی بدیل معماری ایرانی را در دل زنده می نماید .

تمامی چیز به همین نگاه سطحی ختم نمیشود , مقداری بیشتر که از خصوصیت های باغ بدانید تازه متوجه میشوید که چه طور سازندگان آن قانون ها معماری را به کار گرفته اند تا در میان این شهر کویری چنین باغ سرسبزی خلق نمایند و شاهکاری کم نظیر را بیافرینند .اجاره روزانه سوئیت ارزان در تهران

اطلاعات باغ دولت آباد یزد

از بیرون باغ , دری بزرگ وجود دارد که با گذر از آن از کنار فروشگاه های فروش صنایع دستی گذر میکنید . دل کندن از دنیای زیبای ترمه ها و سفالینه ها سخت است ولی با دیدن فواره های کوچک آب در پیش رو , ناخودآگاه به سمت باغ کشیده می شوید . درختان بلند در هر سو دلبری می نمایند و فانوس هایی در کنارشان آویزان شده‌است ; فانوس هایی که به هنگام شب روشن میگردند و تصویری دیگر به باغ می دهند .اجاره روزانه خانه در تهران

تماشای پرندها

صدای پرنده ها روح را جلا می‌دهد و با صدای آب موسیقی ویژه ای را برای بازدیدکنندگان می نوازد . در همین جا تخت هایی وجود دارا هستند که متعلق به کافه تیم می‌باشند . می‌توانید بر روی این تخت ها بنشینید و از خوراکی های سنتی یزدی مثل آش شولی نوش جان نمایید و یا مزه دمنوش ها و چای با نبات یزدی را بچشید .

تماشای چشم انداز باغ

با دیدن ساختمان باغ , محو تماشای شاهکار معماری ایرانی می‌شوید و بادگیر بلندقامت شمارا به تحسین وا می‌دارد . پس از گردش در ساختمان , از طریق پله ها می توانید به تراس بروید و آنجاست که محو تماشای دیده اندازی زیبایی از باغ میشوید . استخر بزرگ باغ و فواره هایش پیش روی تان میباشند و می‌توانید تا انتهای باغ را مشاهده کنید و لذت ببرید . بعداز بازدید از باطن ساختمان میتوانید قدم بزنید و در کنار فواره ها در جهت دیگر باغ بروید و در آنجا ساختمان دیگر را مشاهده کنید ; ساختمانی که اجازه ورود به آن را ندارید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجاره خانه مبله در تهران