وبلاگ ارزان مبله

اجاره آپارتمان و سوئیت مبله ارزان در تهران

جاذبه های دیدنی مشهد

جاذبه های دیدنی مشهد

جاذبه های دیدنی مشهد

طبیعت زیبای شهر مشهد و کوه‌های زنگیله

شهر مشهد به عنوان یکی از شهرهای پرجاذبه ایران، با طبیعتی زیبا و تنوع بخشی از جمله شهر های پرباران کشور محسوب میشود. محل واقعیت این شهر در دشت مشهد است ، اما نواحی اطراف شهر ، از جمله کوهستانی های زنگیله، ترکیبی از زیبایی های طبیعی و روستا های بکر را ارائه می دهد.

از جمله مکان های دیدنی این شهر ، حرم مطهر امام رضا (ع) و سایر آثار زیبای تاریخی ، گردشگاه های گردشگری معروف ، میوه های تازه و سالم از باغ های دورادست تا همچنین مناظر طبیعت بکر زنگیله ، که یکی از برترین مقصدهای توریستی این شهر محسوب می شود.

کوه‌های زنگیله به طول ۷ کیلومتر وعرض ۲ الی ۳ کیلومتر و ارتفاع ۲۰۷۸متر از سطح دریا است، کاملا به روستاهای پرجاذبه‌ی بردسکن، نیشابور، عشق آباد، طرقبه و… نزدیک هستند. به دلیل اینکه بر روی کوه‌های زنگیله آثار تاریخی مختلفی قرار دارد مردم این شهر کوه‌های زنگیله را با نگهداری و حفظ این آثار، حفاظت می‌کنند.

طبیعت بکر و شگفت انگیز کوهستان های زنگیله، در میان برف یخبندان زمستان و مرتع زرد پوش و گل های زیبا در بهار و تابستان بیننده ها را شگفت زده میکند.

در کنار همه اینها، تپه های خشک و باکره، اراضی کشاورزی و مزارع، در کنار جاده هایی با چراغ های قرمز اشغال شده اند، افزوده به زیبایی های طبیعی و تاریخی مناطق مختلف شهر، موجبات گردشگری مستدام را برای مشهد ارائه می دهند.

باغ‌های نیشابور

نیشابور شهری در استان خراسان رضوی و در شمال شرقی ایران است. این شهر با باغ‌های خوشه‌ای خود شهرت دارد. باغ‌های نیشابور از دیدگاه تاریخی، زیبایی و ارزش معماری بسیار محترمانه هستند. در سالهای گذشته، این باغ‌ها محل توریستهای زیادی بوده‌اند که از هر کجا به تاریخ و فرهنگ این شهر معتقد بودند.

برخی از باغ‌های معروف نیشابور در زیر آمده است:

باغ بلخ:

این باغ شهرت زیادی دارد که به خاطر پرورش میوه‌های خوشمزه و فضای آرام و زیبایش معروف است.

باغی در مقابل مدرسه ملافیق:

این باغ در قلب شهر نیشابور قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین باغ‌های شهر است.

باغ‌های نیشابور

باغ شجره:

این باغ نیز از جمله باغ‌های بزرگ و پر شور و شوق نیشابور است که از جمله رویای هر گردشگری است.

باغ جوینی:

این باغ در نزدیکی شهر سمنان واقع شده است و دارای یکی از بلندترین برج‌های شهر است. برج این باغ در سال ۱۲۲۵ هجری شمسی ساخته شده است. این باغ‌ها تنها از چند باغ نام برده شده اند. نیشابور شهری بزرگ و پر شگفتی است که با باغ‌های دست ساز خود به تابلویی زنده و کامل تبدیل شده است.

 

موزه آستان قدس رضوی

موزه آستان قدس رضوی در شهر مشهد، ایران قرار دارد و به عنوان یکی از مهمترین موزه‌های کشور شناخته می‌شود. این موزه در داخل حرم مطهر امام رضا (ع) واقع شده و مجموعه‌ای از اسناد تاریخی، آثار هنری و اشیای باستانی را در بر دارد. موزه آستان قدس رضوی در سال ۱۳۳۵ با فعالیت‌هایی در قالب مرکز تحقیقاتی و با هدف جمع‌آوری و نگهداری اسناد تاریخی و فرهنگی تاسیس شده است. این موزه به صورت دو بخش مجزا عمل می‌کند؛ بخش اول که به نام موزه‌ی اسناد تاریخی است، با جمع‌آوری و نگهداری اسناد و اطلاعات تاریخی مرتبط با امام رضا (ع) و دوران‌های مختلف تاریخ ایران در خدمت پژوهشگران، دانشجویان و مخاطبین علاقه‌مند قرار دارد. بخش دوم نیز به نام موزه‌ی هنر است و آثار هنری متنوعی را در بر می‌گیرد که شامل اشیای قدیمی، تزیینی، دستبافت‌ها، تراش‌های چوبی، اسکناس‌های قدیمی و … می‌باشد. موزه آستان قدس رضوی هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران و زائرانی است که برای بازدید از این موزه و آشنایی با تاریخ و فرهنگ شهر مشهد به اینجا سفر می‌کنند.

 

تپه‌های خواجه ربیع

تپه‌های خواجه ربیع یا همان تپه‌های بین حرمین مکه و مدینه در کشور سعودی قرار دارد. این تپه‌ها به دلیل حضور قبر خواجه ربیع، که یکی از شهدای اسلام است، مورد احترام و تعظیم بسیاری از مسلمانان هستند.

تپه‌های خواجه ربیع به دلیل زیبایی طبیعت آنها نیز مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. این تپه‌ها یکی از مکان‌های عجیب و غریب جهان هستند و در راستای تحولات بیولوژیکی آن زمین با شیارهای بسیار عمیق مانند تابه‌های بزرگ به نظر می‌رسند که باعث شده‌اند تا این تپه‌ها به شکل بسیار عجیب و متفاوتی درآیند. به همین دلیل گردشگران از سراسر جهان به سراغ این مکان می‌آیند.

تپه‌های خواجه ربیع

باغ ایرج مشهد

باغ ایرج مشهد یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین باغ‌های شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی است. این باغ در شمال شهر مشهد واقع شده و به دلیل زیبایی و قدمت دارای جاذبه گردشگری محسوب می‌شود. باغ ایرج از دهه ۱۹۶۰ به عنوان اولین باغ تفریحی مشهد آغاز به کار کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین و محبوب ترین باغ‌های شهر مشهد شناخته می‌شود. این باغ در زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار واقع شده است و دارای برخی امکانات تفریحی و پارکی مانند استخر، رستوران، کافی‌شاپ، دوچرخه‌سواری، تله‌کابین، تیراندازی، جایگاه فروشی های فصلی، آبنمای بزرگ و زیبا و… می‌باشد.

 

موزه بیت الحدیث

موزه بیت الحدیث یکی از موزه‌های مشهور ایران است که به عنوان مقصدی برای افراد علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ اسلامی برای ایران گردی محسوب می‌شود. این موزه در سال ۱۳۵۹ با هدف جمع‌آوری، حفظ و نگه‌داری اسناد، کتب و نوشته‌های قدیمی مربوط به اسلام تاسیس شد.

مجموعه بیت الحدیث شامل حدود ۱۲۰۰۰ جلد کتاب و مجموعه دستنوشته، اسناد تاریخی، موسوعات، کتب فقه، تراجم و دیگر اشیای قدیمی مربوط به دوران قبل از اسلام تا دوران اسلامی است.

این موزه دارای سه بخش اساسی عبارتند از: بخش خط، بخش مؤلفات و بخش اسناد تاریخی. همچنین در فضای داخلی این موزه، آثار هنری، تصاویر، به نمایش گذاشته شده‌اند که نشان دهنده فرهنگ و تمدن اسلامی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجاره خانه مبله در تهران